tirsdag 8. januar 2013

Årets første

Rett før jul fikk jeg endelig brukt mitt bursdagsgavekort fra Bundingen. Etter lang tids leting etter det rette prosjektet falt valget på denne flotte genseren fra Dale.


Den er strikket i det nye spennende garnet Condor, som er 50% superfin alpaca og 50 % ull. Pinner nr 6. Hvert nøste er på 100 gr, det blir 800 gr til hele genseren, men det viste seg å ikke stemme helt. Måtte ha et ekstra nøste til str L. Dette er glimrende håndarbeid å holde på med når Tour de Ski og Hoppuka fyller TV-ruta. Man strikker og strikker og heier og heier! Og ble mitt resultat like bra som katalogen viser?


Ja, jeg syns jo det :o)
Bildet yter nok ikke produktet full rettferdighet, men det var fritt for modeller her i huset...
Garnet er både løst og fast spunnet, og dermed får genseren en helt unik struktur. Den er utrolig myk og god, lang og varm, så her trenger man ikke mye under.



Mansjettene er lange og skal ikke brettes opp. Og halsen er lang! Utrolig lang! Så lang at jeg allerede har fjerna 6-7 cm av den. Og ennå er den lang. Kanskje jeg er veldig kort i halsen, men når den ruller seg oppunder haka og forbi... da kan det bli for mye. Mulig det går bort noen cm til.



Men halsen er fin, og gjorde nok sitt til at nettopp denne genseren ble valgt.
Nå viste det seg at genseren faktisk er designet av Tine Solheim, så da har jeg et produkt fra henne også.
To faktisk! Har også strikka ei lue med perler da hun designet for Rauma.
Så da er jakten igang etter ett nytt storprosjekt.
For som den godeste Arne Scheie ville sagt det: "Dette var moro dere!"
Imens er det nok av småpjusk å holde på med.

 På snarlig gjensyn!
-Anne-






1 kommentar:

  1. Mi kjære Annemor.. denne har æ venta på, har vært så spent om innlegg skulle komme snart..så æ sjekka på tlf seint i går kveld.. endelig skulle æ få se ferdig genser:-)
    Håpe du får tell å laste opp når du prøve igjen.

    SvarSlett