onsdag 29. mai 2013

Heklet sommerveske

Ja, så ble mitt lille prosjekt fra forrige innlegg endelig ferdig. En heklet sommerveske, eller nett om du vil. Og passet ikke det bra nå som sommeren faktisk er her! Fantastiske dager i nord☺
 
 
Egentlig holdt jeg på med noe helt annet... Ja, du kjenner deg igjen? Så skulle jeg bare titte i noen oppskrifter og fant et av fjorårets hefter fra Familien. Og der var altså denne fine heklede veska. Den er heklet i Mandarin Petit, det var det garnet som er brukt i oppskriften og det er det garnet jeg hadde. Veiledende heklenål 2½. Alt såre vel og en ganske så enkel oppskrift.
Vel, det var ikke så enkelt som de skulle ha det til, og det ene og alene fordi ingen mål stemte med virkeligheten. Skulle jeg fulgt malen i oppskrifta med 70 små ruter, ville veska blitt veldig mye mindre enn mitt resultat. Og bilde av veska i bladet ser jo kjempestor ut... Litt irriterende. Men vi fikser jo det også.
 
 
Jeg endte opp med 90 hele ruter, og 20 halvruter. heklet bunn har veska også, og da ble den med en gang litt robust. Den måtte jeg hekle en del større enn det oppskriften tilsa. Samme med hankene.
Alt i alt ble jeg veldig fornøyd med resultatet. Har allerede hatt den med meg på litt shopping, og jeg fikk ganske mye nedi den☺
 
 
De øverste rutene er ikke sydd sammen langs sidene, men kun hjørne mot hjørne. Tre omganger med fastmasker avslutter toppen av veska. Og en dag, kanskje, skal jeg kjøpe paljetter og pynte litt med, for det var ganske fint på oppskriftsveska.
 
Ha det godt så lenge
-Anne-
 
 

10 kommentarer:

  1. Den ble utrolig fin. Lekker farge også, forhåpentligvis får du mange fine soldager til å bruke den på. Minner meg på at jeg har et umontert heklet nett liggende som jeg må gjøre ferdig før sommeren er over :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  2. Hei Anette, og tusen takk! Liker også denne lyseblå fargen. Egner seg veldig godt på sommeren. Da venter jeg i spenning på ditt heklede nett. Gleder meg til å se ☺
    -Anne-

    SvarSlett
  3. Ååå dette var fint. Litt avsporing fra det vi egentlig holder på med er jo en god følelse av luksus☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Berit! Tusen takk♥ Ja, ikke sant ☺ Vi må bare holde på den lille luksusen det er å kunne svitsje mellom ulike prosjekter. Det er jo det som gjør hobbyen vår så utrolig sjarmerende.

      Slett
  4. Den var kjempefin, flott sommerveske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Berit. Tusen takk! Veldig hyggelig at du besøker bloggen vår☺
      -Anne-

      Slett
  5. Superfin veske! Likte mønsteret veldig godt! Og for et nydelig fargevalg! Blir nok en super sommer med en så fin veske! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tusen takk!☺ Foreløpig ser det jo ut til at denne veska virkelig får kjørt seg... Veldig glad i den allerede.
      -Anne-

      Slett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Så fin veske. Deler du mønsteret med meg?

    SvarSlett