mandag 21. januar 2013

Striper i glade farger

En liten venninne fortalte sin mamma at hun ønsket seg en ny strikket genser. Ønsket ble videreformidlet til meg. Jeg fikk bare noen stikkord angående farger:-)  Jeg valgte å lage en genser som gikk raskt å strikke, i tillegg til at den skulle ha raglanfelling. Den er strikket i Smart fra Sandnesgarn. Jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift fra Sandnesgarn, hefte 1108. Str.8 år.
Da jeg først var ferdig med genseren, synes jeg den var litt kort. Jeg tok derfor opp en omgang helt nede ved vrangborden. Derfra strikket jeg noen ekstra striper, og så ny vrangbord. Den nye vrangborden ble ikke så fin som den opprinnelige. Fikk heller ikke lagd ei stripe i lilla, da ville genseren blitt for lang... Ser at akkurat den manglende stripen skurrer litt i øynene mine. Dette er iallefall fin og lettvindt tv-strikk. Håper min lille venninne blir fornøyd med denne "sukkertøygenseren".



Ha en riktig fin dag!

-Berit-

1 kommentar:

  1. Å du, å du så fin den ble! Virkelig glade farger, og igjen; ordentlig godt arbeid! Synes begynnelsen av genseren var fin jeg. Felte du av med bare rette masker? Da kan kanskje fellinga bli litt løs siden det er en vrangbord. Nei Berit mi, du er dyktig i håndarbeide ditt! Og heldig er din lille venninne :o)

    SvarSlett