lørdag 3. mai 2014

Glassunderlag




Jeg har heklet noen glassunderlag denne siste uka. Har lenge tenkt at jeg skulle fornyet litt, for hjemme hos oss ligger det alltid noen slike rundt på bordene, fint for å sette fra seg både kaffekopp og vannglass. Underlagene er heklet i garnrester i Lerke, et bomulls-og merinoullgarn fra Dale. Oppskriften fant jeg her, hos g-anette.


Hekling blir bare mer og mer spennende synes jeg. Ser masse fint arbeid rundt omkring, og jeg inspireres veldig! Må bare passe meg for ikke å starte med for mange prosjekter her også - skal prøve å ferdigstille før nye prosjekter påbegynnes☺Nå har jeg heklet mange ruter, så jeg tror jeg må utfordre meg selv på litt nye teknikker neste gang jeg starter opp med noe nytt.


Hekleprosjektet jeg viste frem i mitt forrige innlegg begynner å få litt størrelse. Nå består arbeidet av ca 100 ruter. Har fortsatt masse garnrester igjen, så det kan bli litt størrelse på dette. Satt ei lita stund i formiddag med heklekrok og restegarn, og fikk lagd 6 nye ruter☺ 

Vinteren og våren blir ikke helt enig hvem som skal får prege værbildet her i nord. I dag har våren hatt et lite overtak, og masse god arbeidslyst presser seg på - herlig☺

*

Ønsker dere alle ei fin maihelg

~Berit~



4 kommentarer:

  1. Så fine glassunderlag du har heklet, flotte farger ♡!
    Det blir så flott det teppet du holder på med!! Ja, det er artig å hekle, det synes jeg også!
    Merkelig med den våren her nord, det er liksom all slags vær på en gang. Masse snø fremdeles, men så fint å oppdage at det spirer ♡ i blomsterbedene!
    Ha ei fortsatt fin helg! :-)

    SvarSlett
  2. Å så flink du har vært! Jeg trodde du kun holdt på med teppe og litt andre ting, og så har du laget flotte glassunderlag! Det der skal jeg også gjøre.☺
    Teppet har jeg sett "live", og det blir nydelig! Du har virkelig fått hekledilla ja!
    Annemor♥

    SvarSlett
  3. Så mange fine hekle ruter:-)
    Klem

    SvarSlett
  4. Fine brikka Berit, æ har noen liknanes ligganes her hos oss også! Godt å høre at det slutta å snø hos dåkker! Hvis det e noen trøst så sludda det faktisk litt her en mårra også! Så no får vi håpe at det blir en fin 17.mai og at regnet ikke kommer før i slutten av august ;) Goklem til dåkker begge to!

    SvarSlett