onsdag 28. mai 2014

Vid topp med hullmønster



 
Dette er den fine hullmønstrede sommertoppen som kommer fra 
Sandnes garns deilige sommerutvalg.
Vid er den også, og det må sies; jeg er visst ikke så stor som jeg tror jeg er...☺
Strikket den selvfølgelig i L, og forlenget i tillegg vrangborden med flere centimeter, og da ble det "ganske stor og vid topp med hullmønster"☺
 
 
Og sorry Sandnes, men jeg valgte å strikke toppen i det flotte glansfulle garnet
 Vipe fra Dale. Egyptisk bomull med et litt eksklusivt preg,
 og da var sort en ok farge å bruke.
 Men, når blikket mitt sveipa over alle de fine fargene til Vipe,
krasjlandet øynene på en all deles nydelig gulfarge. Da bestemte jeg meg for å lage en slik topp til,
 nå i M og med normal vrangbord.
 
 
Så da er dette "Vid topp med hullmønster" i fargen Korngul.
 Fra Sandnes-hefte nr 1406.
Strikket på pinne 2½.
Gjett om jeg gleder meg til den er ferdig!
 
*
 
-Anne-
 
 

 

7 kommentarer:

  1. Tøft å starte på en ny topp rett etter at den første er avsluttet. Da er den kanskje morsom å strikke? :) Den var iallefall kjempefin! Og den blir helt sikkert lekker i gult!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du, den er faktisk veldig morsom å strikke! Øking til ermene skjer etter hvert og da blir det lite montering. Gult er visstnok sommerens motefarge, så jeg føler meg litt "i tiden" ☺
      -Anne-

      Slett
  2. Flott topp - så nydelig mønster! Det er jo litt irriterende når plaggene ikke blir helt etter ønsket størrelse, men fin ble den!
    Tenk å begynne på nytt igjen, du er tøff! :) Fin gulfarge du har funnet, den nye toppen blir sikkert flott den også, gleder meg til å se den ferdig! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff ja, den sorte ble altfor vid nede i vrangborden, så den henger seg ikke altfor fint oppå hoftene. Den kan fint brukes, men med litt justeringer hele tiden...☺Og det gjelder å holde tunga rett i munnen, - feilstrikk i hullmønster er ikke noe særlig.
      -Anne-

      Slett
  3. Jeg har sett på den toppen lenge, den er veldig fin :) Og den korngule var lekker :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tusen takk! Den korngule blir kjempefin☺ Og den originale er også lekker. Den ser lyseblå ut, men er strikket i en gråfarge.
      -Anne-

      Slett
  4. Oj, så fin! Sort er alltid lekkert, men den blir veldig flott i gult også! Mønsteret kommer jo bedre frem i lyse farger. Gult som sola!!

    SvarSlett