søndag 24. februar 2013

Øreklafflue




Den bebudede øreklafflua til Ola er ferdig! Og det var moro å strikke en sånn lue igjen. Nå prøvde jeg å lage min egen vri på øreklaffene,- ikke at det finnes så mange alternativer, men det har litt med økninger å gjøre. Nå ble jeg ikke helt fornøyd, egentlig, for fronten av lua ble dessverre litt smal, og det har med disse økningene å gjøre. Så nå vet jeg til neste gang hva som passer best. Men, som vår kjære farmor alltid sa; "den skjønne kler alt", så da blir nok lua helt ypperlig til gutt' ongen




Jeg brukte alpakka fra Sandnes til denne, og dobbel tråd. Litt nykjøpt garn og litt rester. Mønsteret er lånt fra en lue hos dropsdesign. Myk og passelig kløfri for dagens unge.
Og har dere sett på TV fra Val di Fiemme de siste dagene? En ting er jo idrettsprestasjonene, med å se på folk og alle de fantastisk flotte hodeplaggene de har på,-  se, det er nesten like morsomt! Og det er de unge som har øreklaffluer! Utrolig mye flott, i herlige farger og flotte mønstre. Jeg blir alltså SÅ inspirert!
Jeg holder på med enda flere luer, men i lørdagens avis var det en aldri så liten reportasje om vottestrikkeblogger, og da fikk jeg jo så lyst å strikke votter igjen... Hvor skal dette ende?

-Anne-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar