torsdag 11. oktober 2012

Vottedilla!

                                     

  Etter en heller mistrøstig sommer i nord har det vært ett lyspunkt å gjøre seg klar til høst og vinter. Jeg elsker å strikke votter! Med masse farger og med mønster fra mansjett og hele veien opp.Vottene er en personlig favoritt å strikke. Mønsteret fant jeg i et ukeblad, og vottene var strikket i rødt og hvitt. Pga alle mønsterbårdene på mansjetten fant jeg ut at det kunne være fint å sette sammen egne fargekombinasjoner. Vottene har blitt utrolig fine, og mange glade mottakere går rundt med varme fingre.
Vottene er strikket i Pt2. Pinne 2 1/2 og 3. 


  

Så var det disse vottene. Satt å leita i masse mønster etter inspirasjon til en ny vottmansjett, og kom over noen strikkede barnebunader. Mønsterbården på bunadene passet perfekt til formålet, og det var bare å sette i gang. Poenget med å strikke selve votten i hvitt var å se om jeg muligens skulle brodere noe på håndbaken...Også strikket i Pt 2. (Det er vel ikke mye jeg ikke strikker med dette garnet).

-Anne-







3 kommentarer:

  1. Helt utrulig!! og du har jo klart å få tell med flere bilda!! Nyyydelig:-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Her ser æ noen flotte votta oppe til venstre som allerede har rukket å se litt mer brukt ut allerede ;) Hjemmelaga e de beste gavan!

    SvarSlett