søndag 28. oktober 2012

Bladverk


Her har jeg strikket et par votter som jeg ikke er fornøyd med.  Mønsteret av blad var fint å strikke, og resultatet ser ikke så verst ut. Jeg er derimot ikke fornøyd med eget garnvalg. Oppskriften kommer fra Solveig Larssons Vantboken. Oppskriftene her strikkes etter to-trådsgarn. Dette har jeg prøvd før, og det gav heller ikke så godt resultat. Da ble vottene for små for meg. Jeg strikker forholdsvis fast, og valgte denne gang garn og pinner som ville gi meg litt større votter. Falk fra Dalegarn, og pinner nr 3,5 ble brukt. Denne gang ble vottene litt for store. Jeg har lyst å lage vottene igjen - men da med et annet garn:-)

-Berit-

1 kommentar:

  1. Flotte høstvotter! Synd at du ikke kan tove dem slik at de passer, men det er vel noen som kan bruke dem?
    Annemor

    SvarSlett