mandag 29. oktober 2012

Å designe votter...

Å lage mine helt egne votter har ligget på vent lenge. Joda, jeg har krèert mange votter, men ikke den helt store, flotte og enestående Annevotten. Nå har jeg prøvd, tegnet, feilet, tegnet på nytt, strikket, kommet skjevt ut, og begynt på nytt, opptil flere ganger, og nå ser det endelig ut til at mønsteret begynner å komme på plass.



Trikset er å tegne mønsteret fra toppen og nedover. Da får man sentrert mønsteret slik at det IKKE blir på skeiva slik som det ble på prøvevotten. Jeg ville også at mønsteret skulle gå rundt hele votten, altså ikke avbrutt av en for- og en bakside. Da skal det stemme med tellinger og rapporter.Utfordrende! Nå er dette en vott med mye mønster og masker. Hele 64 m i opplegget. Pinner 2 1/2 og 3 og Pt2 fra Rauma. Til gjengjeld blir de tykk og god.



 Jeg har på prøvevotten lagt inn striper i duse farger. Hvorfor? Jeg så en genser en gang... Når jeg nå skal strikke votten på nytt vil jeg nok gå for ensfarget bunn, rett og slett fordi det er enklest å strikke. Men jeg tror votten kommer til å bli fin jeg. Og tommelen ja, - den er jeg ikke helt enig med ennå. Fortsettelse følger...

-Anne-

1 kommentar: