mandag 6. januar 2014

Primulapleddet

 
Falk-garnet jeg fikk til jul har virkelig fått ben å gå på. Jeg har satt friskt i gang med Primulapleddet til Arne og Carlos, og her får jeg virkelig utfordret fargesansene mine. Jeg er glad i gode harmonier i livet, - så også med farger. Derfor anser jeg meg selv som "helt vill" når jeg setter sammen fargene i pleddet☺ Jeg følger stort sett A & C råd i oppskriften og lar aldri samme farge møte hverandre i sammenheklingen. Tråder festes underveis, og dette er et langtidsprosjekt, - trur eg!
 
 
Noen farger harmonerer godt, og gir meg ideer til prosjekter med akkurat de fargene.
 
 
Det er langt igjen til 21 x 25 blomster, pluss en del halve... Jeg er kommet til 25 stk.
 
Da jeg startet heklingen måtte jeg ha nål og saks i umiddelbar nærhet, da det festes og klippes i ei håndvending. Jeg har en tendens til å putte stoppenåla i armlenet på stolen. Ikke helt bra, for det har hendt jeg har glemt den der... I boka til Arne og Carlos fant jeg en kjempefin nålepute som var laget på en litt artig måte.
 
(klikk for større bilde og for å lese tekst)
 
Bånd i rillestrikk som brettes og legges inni hverandre og deretter sys sammen fra undersiden.
 
 
Min figur skulle bli et hjerte:
 
 
Forskrekkelsen var stor da jeg syntes dette så ut som en sjimpanse
 fra en eller annen Disney-film!
Yngstemann i huset svarte umiddelbart Ugle,
 da jeg spurte han hva han syntes det lignet på.
 Og min kjære,- ja han sa "E.T"  uten å nøle! Du snakker om!
Men det er altså en hjertenålepute, og den fungerer veldig bra!
 
 
Dagene blir lysere og lengere her i nord, og jeg skuer mot sør og ser at sola snart vil komme over fjell og horisont. Vi går fine tider i møte.
Ha det godt så lenge og nyt vinteren!
 
-Anne-

6 kommentarer:

  1. Lykke til videre med det fargerike pleddet! Nålputa ble stilig! Må innrømme at jeg selv fikk assosiasjoner til E.T. med en gang jeg så den, men han er da bare kjempesøt, så håper det ikkje gjør noe;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det gjør ingen verdens ting! Og jeg føler jo at E.T. følger litt med på hva jeg gjør, og holder meg i skinnet☺
      -Anne-

      Slett
  2. Annemor! Visste du ville kose deg med dette - herlig å se de flotte fargene sammen. Go'klæm Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, blir det ikke bra? Hadde til og med litt ekstra Falk-garn fra luestrikking, så det ble enda flere nøster i eska. Veldig bra! og kjempeartig å holde på med☺

      Slett
  3. Pleddet ditt blir kjempefint!! - og artig den nåleputa, den var ikke ulik E.T. ;-)
    Det er så mye fint i den boka til Arne&Carlos.
    Kos deg meg heklingen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Har sett at du også har benyttet deg av "håndarbeid i hagen" boka.☺ Mye flott man kan gripe fatt i der ja.
      -Anne-

      Slett