mandag 30. desember 2013

Julegaver

Storesøster tenker på alt, og vet virkelig hva vi strikkere trenger; garnnøster! Så da fikk jeg det til jul, sammen med Arne & Carlos boka Håndarbeid fra Hagen! Helt fantastisk å åpne gaven å bli møtt av dette fargehavet av garn!


Heklenål fikk jeg også, og det er like før jeg er klar til dette "kosearbeidet" innimellom alt annet. Tusen takk Berit
 
Tovede gryteunderlag er blitt tatt vel imot, men ikke alle underlagene fikk hvite tungesting og pyntesøm. Det kan godt brukes litt utradisjonelle farger, da blir det fort litt Retro over det.
 
Det ble også noen votter de siste dagene før jul. Det gikk jo så utrolig fort å strikke disse.
 
Dødninghode-vottene var egentlig ment som fingervanter, men jeg gjorde om på oppskriften og strikket votter istedenfor. De gikk til en tenåring. Var usikker på om dette var noe for tenåringer, men da 21-åringen i huset uttalte at de var tøffe, og "sånne vil æ også ha" - lot jeg det passere
 og strikket et par til "guttongen" også☺ Lykkelig mamma!
 Berit fikk de grå, niese Oda de ildfulle Katlavottene, og svigersøster de blå.
 
 
Begge vi søstrene er veldig glad i "Elegant"- sjalene våre fra Du Store Alpakka.
(Minimaskerader nr.1) Her og her kan du se disse sjalene.
Jeg har strikket ett til min gode korvenninne Katrine som ble 50 år i desember. I oktober ble hun attpåtil bestemor, og et ordentlig Bestemorsjal sto på ønskelista.
 Om hun ble glad?
Helt overveldet og ganske så rørt. Og da blir jeg glad og takknemlig og litt rørt jeg også.
 
 
Tynn Alpakka og Fin fra DSA ble benyttet.
 
Da anser jeg produksjonsåret 2013 for fullført og avlevert. Jeg er SÅ spent på hva alle skal holde på med til neste år, og jeg lar meg jo så lett inspirere...og distrahere. Snart er det OL også, og jeg håper alt går etter planen. Jeg blir så effektiv når det kjempes om edle metaller☺
 
Ha et riktig godt nyttår! og takk for det gamle☺
-Anne-
 

4 kommentarer:

  1. Så flott blogg, masse inspirasjon å hente her :) titter nok innom her igjen :)

    SvarSlett
  2. For en flott julegave! Den boka skal jeg notere på ønskelista mi - har sett i den men ikke kjøpt den enda. Veldig fin og inspirerende bok! Gleer meg til å se hva du lager av det fargerike garnet!

    Og jeg ble veldig inspirert av de flotte vottene dine, kjenner jeg. Så flotte farger og mønstre!

    Og sist, men ikke minst: Flott sjal! Jeg liker godt sånne sjal - som er fine men uten så mye dilldall. Godt tips!

    Riktig godt nyttår til dere begge to - ser frem til mye fin strikkeinspirasjon i 2014 også!

    SvarSlett
  3. Flotte gaver, skjønner veldig godt at de er satt pris på! Boka til Arne&Carlos "Håndarbeid fra hagen" er fin, den kjøpte jeg tidligere i år. Liker de fine vottene du har laget, så stilige mønster på de alle! Sjalet ser deilig ut!
    Gleder meg til hyggelige bloggbesøk hos dere i 2014! ☆Ønsker dere et godt og flott strikke-år! ☆

    SvarSlett
  4. Mye fint du fikk til jul, skal bli spennende å se hva det blir til av det flotte garnet! Happy Knitting og Godt Nyttår!

    SvarSlett