fredag 11. oktober 2013

Lunt babyteppe

Det er ikke hver dag jeg ferdigstiller strikkeprosjekt for babyer. Det er lenge siden noen i min nære familie og krets hadde bittesmå nyfødte barn. Nå venter dirigenten i koret jeg er med i smått, i slutten av måneden, og alle "tantene" gleder seg veldig. Da var det fint å kunne lage noe til den vordende familie. Da jeg ikke vet om det blir gutt eller jente valgte jeg å lage noe så nøytralt som et fint og enkelt babyteppe.
 
 
 Dale Babyull i koksgrått ble benyttet, og teppet måler ca 80x90 cm.
Mønsteret fant jeg på en app fra Gyldendal som heter "strikke".
Noen oppskrifter er gratis og noen må kjøpes.
Denne var gratis.( Artig med sånne app'er. Mange gode tips og råd å hente.)
Babyull er godt å strikke med.
 Ikke klør det, ikke loer det, ikke er det for loddent og det er mykt og behagelig.
Lurer meg på hvorfor man ikke benytter det mer til voksenplagg, egentlig☺ 

 
Dette kunne jo f.eks. se ut som et deilig skjerf...
Noe vi trenger nå som snøen kommer nærmere og nærmere lavlandet.
 
Ha en fin og produktiv helg!
 
 
-Anne-
 


3 kommentarer:

  1. Nydelig teppe :)
    Dirigenten blir nok super glad for det!

    SvarSlett
  2. Teppet ble nydelig, likte så godt den gråfargen. Flott presang å få :)
    Du spurte forresten i en kommentar hos meg om jeg hadde laget kleshengeren som barnegenseren hang på selv. Men det har jeg ikke. Den fikk jeg i bursdagsgave av mitt lille barnebarn på 1 1/2 år. Helt knusbedårende :)
    Ønsker deg en fin søndagskveld!
    Anette

    SvarSlett
  3. Et aldeles nydelig teppe! Mottakeren blir nok superfornøyd! Kan godt se for meg samme mønster og garn til et skjerf! Det hadde blitt fint. For å ikke snakke om et litt større slumreteppe. Pent arbeid du har gjort!

    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!

    Ønsker deg fin søndagskveld og flott uke!

    SvarSlett