søndag 15. juni 2014

Sommertopp med striper

 
Da har jeg fått av pinnene en sommertopp i grått. Veldig fint å holde på med litt strikk i bomull. Oppskriften er fra Sandneshefte nr 1406. Jeg har  brukt Mandarin Medi på de lys grå stripene, strikket på pinne 3. På de mørkegrå stripene har jeg brukt Cotton lurex fra Rico Design. Dette garnet har omtrent samme tykkelse som Mandarin Petit som er foreslått i oppskriften. Cotton lurex har en tråd med sølveffekt som gir litt "bling" til et ellers enkelt plagg☺
De mørke stripene er strikket på pinne 5.
 
 
Jeg brukte litt mer enn 150 g av hver farge. Lett og fint strikkeprosjekt, som jeg ble overraskende fort ferdig med☺
 

Denne toppen blir helt klart med i kofferten når jeg tar meg en liten tur til Kongsvinger denne uka☺
 
Ønsker alle som titter innom en riktig fin dag
 
 
~Berit~
 
 


2 kommentarer:

  1. Fin sommertopp! Det gjorde seg godt med bling i garnet:)

    SvarSlett
  2. Flott sommertopp, klart den må få være med på tur!!
    Ja, det kan være fristende for noen og enhver å reise sørover disse dager...våknet til tett snødrev i morrest...håper sommeren kommer snart igjen her nord! :-)

    SvarSlett