lørdag 1. desember 2012

Vaskekluter til jul



Oppskriftshefter er herlige greier. De blir liksom aldri tom for nye og spennende prosjekt. Man kjøper det kanskje for èn oppskrift, og så finner man altså så mye fint man kan lage etterhvert. I Pt Design's hefte nr 110 er det masse flotte små prosjekter. Jeg falt for disse vaskeklutene og tenkte at de ville gjøre lykke som julegaver. Jeg valgte samme garn som i oppskrifta, det deilige bomullsgarnet Petunia. Det tåler vask på 60 grader og fås i mange fine farger. Noen såpestykker i matchende farger pakkes med, og gir god lukt i klutene, enn så lenge...



Når jeg først var i farta lagde jeg også noen kjøkkenkluter, eller" kopptua" som vi kaller det. Litt flere masker i opplegget, og noen ekstra omganger, og klutene fikk fin størrelse.



Svigersøster Merete var svært tydelig på hva hun ønsket seg til jul; strikkede kluter! Så da får hun det.
Det er jo et svært lett ønske å oppfylle når man har pinner i hånden hele tiden.

-Anne-




1 kommentar:

  1. Ååå så flotte de ble! Sånne ønsker jeg meg også:-) Superfint innlegg!!

    SvarSlett