lørdag 23. november 2013

Mørketidsluer


 
Sola er nå borte fra Tromsø for denne gang, og lyset har de siste dagene vært fantastisk - innimellom kraftige snøbyger. Dagslyset som er igjen midt på dagen må utnyttes til å ta bilder utendørs.
Til denne lua, som er strikket med to garntyper, har jeg valgt farger som er tilnærmet lik hverandre, likevel kan det sees et lite fargespill i maskene.
 Lua er til ei ung jente, og har jeg valgt å stryke på noen merker i omtrent samme farge som garnet for å få et litt mer søtt uttrykk. .
 
 
 Jeg synes det er spennende å se hvordan kombinasjonen av ulike garntyper ser ut sammen etter hvert i strikkearbeidet  Dette er garnkombinasjonen som jeg har brukt på mange av høstens luer; Merino Soft fra Viking og Angora Haze fra Rowan. Et nøste av hver til en lue. Garnet har jeg kjøpt på Bundingen.

♥Kjæresteluer♥ 
 
Disse luene passer godt å gi i adventsgave til go'jenta og kjæresten hennes. Hennes lue, til høyre, er laget i samme garn som den ovenfor. Hans lue er laget i Cotinga fra Dalegarn og den er strikket med en liten vrangbord. Jeg har sydd inn en liten hjerteknapp i begge luene
 
 
*
Og tilslutt -  gratulerer så mye - til vår nye idrettshelt!
Det var virkelig fint å ha mulighet til å følge noen av sjakkpartiene til verdensmester
 Magnus Carlsen. Imponerende!!
Spennende å se om moten og strikketrendene lar seg inspirere av sjakken☺
 
*
Ha ei riktig fin helg!
 
 
Berit


3 kommentarer:

  1. Flotte luer! Har ikke prøvd dette garnet, men det ser jo nydelig og mykt ut.

    SvarSlett
  2. Ja, dette var flotte luer altså! Og så lekkert med den lille detaljen med knapp eller strykemerke. Likte veldig godt bilde av kjæresteluene,- de liksom lener seg inntil hverandre slik som kjærester ofte gjør☺
    Nå er jeg så inspirert av luestrikkingen din og Annepålandet's restegarnstrikk at jeg sporenstreks fant frem restegarn til luestrikk! Kjempeflott!
    -Anne-

    SvarSlett
  3. Søte luer du har strikket, ekstra søtt med hjerter!

    SvarSlett