mandag 25. mars 2013

Bokmerker

I nattens mulm og mørke... Når alle tror man sover, jobber eller strikker!
 Nei, se da,- da broderer jeg!


Å brodere er en takknemlig oppgave. Man kan trylle frem de flotteste kunstverk ved hjelp av nål, tråd og mønster. Det er jo litt "pjæsk"-arbeid da, spesielt når det er ett sting her og ett der, og mye trådfesting. Men plutselig er arbeidet ferdig, og man kan glede seg selv eller andre med f.eks et bokmerke!


Disse bokmerkene er bestilt fra Atelier Margaretha. Jeg søkte på "bokmerke" og fikk opp mange forskjellige mønster og motiver. De kommer to i hver pakke og til ulike priser. Baksiden av bokmerket er kledd med vliselin, ja, så skjuler man alle trådfester og ugjevnheter.


Vår kjære leseglade pappa har allerede fått ett i "god bedring"-gave ( ikke avbildet her), ett har jeg beholdt selv, og ett er allerede tenkt gitt i bursdagsgave til en annen lesehest jeg kjenner.
Det murrer litt i strikkearmene for tiden, og da er dette et ok arbeid for den strikkeglade lillesøstra ☺

Nå er jeg klar for Påskekrim, Påskenøtter og Påskekos med familien,
Ha fin-fine dager dere også!

-Anne-





2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, desse bokmerka var jammen fine. Og veldig kjekke som sånne smågaver - nyttig og kreve liten plass. Frista jammen å brodera litt, mange år siden sist!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du titter innom bloggen vår ☺ Brodering anbefales på det varmeste! Hører at Arne og Carlos' sine broderte puter begynner å bli veldig populært...
      -Anne-

      Slett