mandag 11. mars 2013

Fin kombinasjon


Da føyer jeg meg herved inn i rekken av alle som har strikket en skappelgenser. (Undrer meg på hvor mange slike som er produsert i løpet av høsten og vinteren....) Jeg må si det var fint og lett arbeid å lage denne.. og selvom våren nærmer seg! kan det jammen hende at jeg skal lage enda en.  Mottakeren er min datter, som ønsket seg en slik genser i lyse fargetoner.



Jeg har strikket genseren i en tråd Faerytale og en tråd Fin - begge fra Du store alpakka.
Jeg la opp 70 masker på for- og bakstykke. 36 masker på ermene. Brukte 6 nøster Fin og 5 nøster med Faerytale. Størrelsen er ganske så fin til meg, så tror den passer datter helt perfekt.  Hun får genseren når hun kommer hjem til påske. Akkurat nå er hun i Italia - det skal bli herlig å få henne hjem en tur ~ hybelboeren vår♥




Ønsker dere alle en fortsatt fin marsdag ~ og til dere som er på golftur ~ kos dere masse♥

~Berit~

4 kommentarer:

  1. Hallo i det høye nord! Jeg er glad vi ikke trenger Skappelgenser på Kanariøyene :o) Men du og du hvor fin den ble! Tipper det er ei glad jente som endelig får genseren sin. God varm klem til alle der hjemme, vi sees snart! Takk Berit for fiiiin hilsen <3

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Beundrer dere som gidder å strikke så mye frem og tilbake.. :)

    SvarSlett
  3. Heldige ho! For en deilig kombinasjon med Fin og Fearytale. kjempefin:)) Hilsen Gry

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du titter innom Gry. Er spent på hvordan det går med selekjolen - håper du er fornøyd med fargekombinasjonen du valgte:-) Berit

      Slett