mandag 22. september 2014

Liljesjal - Tine Solheim

 
Dette flotte sjalet kommer fra Tine Solheims bok "Masker og Interiør".
Boka vant jeg hos BrittB da hun i Mars ga bort noen fine bøker.
Britt lager utrolig mye fint, spesielt med heklekroken, og så er hun ei ekte fjellgeit!
 

Originalt skulle sjalet strikkes i Kashmir fra Sandnes Garn. Det hadde ikke min garnbutikk, så vi gikk for et meget godt alternativ; Cotinga fra Dale. Strikket frem og tilbake på lang rundpinne nr 6.
Normalt er jeg flink til å memorere mønster, men denne gangen hadde jeg mønsteret foran meg nesten hele veien.
 
 
Flott liljemønster, og selvfølgelig morsomt å strikke.
Kanten rundt sjalet er strikket fast i sjalet underveis, og det ble utrolig fint, synes jeg☺
Spesielt med den jevne løkken av masker akkurat i skjøten mellom sjal og blondekant.
 
 
Sjalet er 180 cm langt og 60 cm bredt, og det gikk med 800 gr. garn.
Deilig å balle seg inn i utover høst og vinter.
 
 
Ei lue blei det også , med liljer selvfølgelig, men den måtte jeg finne på selv☺
 
 
Ja, snøen kom innom en tur i natt, men forhåpentligvis bare på en rask visitt.
Er ikke helt klar for vinter ennå...
 
*
Ha en fin strikkeuke!
-Anne-
 
 




6 kommentarer:

  1. Så utrolig fint sjal! I det nydeligste mønsteret! Kanten rundt var prikken over i-en. Morsomt at den ble strikket inn etterhvert:)

    SvarSlett
  2. Så flott arbeid, og nydelig sjal! Virkelig vakkert:)

    SvarSlett
  3. Nydelig! ;)
    Klæm fra Askøy :D

    SvarSlett
  4. For en jobb! Det sir æ visst nesten alltid når dåkker legg ut ting, men det e jo fordi dåkker lage det ene vakre prosjektet etter det andre! Tusen takk for koselig kommentar på ferie-innlegget mitt, no har æ lagt ut enda litt flere bilda fra turen også skal æ slutte å mase om den æ love ;) Æ håpe dåkker har fine høst-daga selv om snøen kanskje kom litt vel tidlig. God-klem L

    SvarSlett
  5. For et nydelig sjal....lekkert! Stilig med lue i nesten samme mønster :-)
    Kjempefint teppe i innlegget under her...og den jakken din ser herlig myk og god ut!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Nydelig sjal, masse jobb! Det blir deilig å ha utover høsten og vinteren!

    SvarSlett