onsdag 5. mars 2014

Skjerf med bling

 
Jeg har laget meg et skjerf i nydelige blåtoner. Garnnøstene bare ropte mot meg fra garnbutikken. Synes fargene i garnet var så fine.  Dette er et tyskprodusert garn - Creative Galaxy chunky. Kun 27% ull i dette garnet, men for meg var garnkvaliteten underordnet nå, jeg var bare nødt til å se disse fargene komme frem i ett eller annet strikkaplagg. Jeg valgte å lage meg et skjerf, etter en oppskrift fra Raumaull - hefte nr 9 - Puno.
 

 
Brukte tre nøster à 100g til skjerfet som måler ca 170cm. Pinne nr 6.
Noen paljetter er det som blinker i garnet, det skal jeg klare å leve med☺
 
 
Det var forresten veldig fint å strikke mønster. Trodde det skulle bli vanskelig, men det var det ikke i det hele tatt.
 Mamma heklet seg en poncho med dette garnet - den kan du se her.
 
*
Håper du får en fin dag videre
 
 
~Berit~
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Veldig fin strukturstrikk på skjerfet ditt!

    SvarSlett
  2. Kjempe lekkert:-) likte litt "bling"og jeg da:-)

    SvarSlett
  3. Kjempefint skjerf!! Nydelig blåfarge og mønster - litt bling gjør bare lekkert!! Liker også mønsteret i den hekla ponchoen som din mor har laget.
    Ha ei fortsatt god uke! :-)

    SvarSlett
  4. Herlig skjerf! Og så er det så gøy å strikke strukturmønster! Litt bling i hverdagen kan vi sannelig trenge i disse stusselige mørke vintertider!

    SvarSlett