tirsdag 11. mars 2014

"Bølgetopp"

 
 
Ja, det er helt tilfeldig at begge søstrene har strikket sjal i blått med strukturmønster!
Nå ble mitt "bølgetopp"-sjal påbegynt for i hvert fall 2 år siden. Da sjalet var ferdigstilt, viste det seg at jeg hadde glemt ett nøste, og da ble hele sjalet pakket bort i påvente av at "lysten-til-å-rekke-opp-hullmønster" skulle melde seg.
Ja, så dukket både sjal og lyst opp igjen, og resultatet ble bra, synes jeg☺
 
 
Sjalet er 170 x 40 cm. Mønsteret er fra Du Store Alpakka,
 gratis til og med, heter "Bølgetopp" og kan strikkes i "Fin".
 Da jeg handlet garn var det denne flotte klar-blå fargen som tiltalte meg, og dermed ble garnvalget Viking Alpakka Silk. Min garnbutikk forhandler ikke dette garnet lengere, (vi var ikke helt fornøyd med kvaliteten) så da kanten rundt sjalet skulle hekles måtte jeg finne på noe annet... Noe som er like blankt og fint, er "Fin", og den grå fargen med glittertråder gjorde seg veldig godt til den klare blå.
Så da ble det sånn, og takk for det☺
 
 
 Sjalet går i bunken som heter" Når mamma trenger noe til en av venninnene sine" og får nok ben og gå på, eller hals og henge rundt☺
 
Det er mye som er moro med strikking og det å strikke hullmønster tar nesten "kaka".
Utrolig fascinerende å se mønsteret skride frem. Og ære være dem som lager disse mønstrene! Bravo!
 
Jeg stikker en liten ukes-tur til Spania jeg,- ha det godt så lenge ☺
 
-Anne-
 
 
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Nydelig bølgetopp:-) God tur og kos deg masse:-)

    SvarSlett
  2. Det var veldig fint! Hullmønster er så fint:)

    SvarSlett
  3. Kjempeflott sjal!! Nydelig, både mønsteret og blåfargen. Heldig er den som får denne flotte gaven! Ønsker deg en fin-fin fredag! :-)

    SvarSlett
  4. Rett og slett lekkert! :-)

    SvarSlett
  5. Kjempefint altså! God tur :)

    SvarSlett