søndag 8. september 2013

Varme skjerf


 


Jeg har lenge hatt lyst til å lage noe i Hexa. Garnet er så mykt og eksklusivt, og jeg har lenge holdt igjen på innkjøp i påvente av at jeg skulle finne den perfekte oppskrift til bruk av garnet. Når Du store Alpakka nå kom ut med mange nye og herlige farger på dette garnet, så klarte jeg ikke motstå fristelsen lengre☺ Jeg kjøpte inn 200 g av garnet, i en nydelig blåmelert farge, og jeg har rett og slett laget et langt og godt skjerf.



Nå kan jeg bare si meg helt enig med alle andre Hexa-tilhengere - garnet er nydelig mykt og det har vært en fornøyelse å jobbe med. Følelse av luksus


 
Jo, blått er en favorittfarge, den går igjen i mange av prosjektene mine Her har jeg igjen laget et trekantsjal, med restegarn jeg hadde liggende i Tynn Alpakka. Jeg var så glad da jeg endelig fikk til å hekle en sånn type sjal - det skrev jeg om her. Så nå kan jeg også si det, dette er lett og greit heklearbeid☺
 I dag har det vært en nydelig høstdag i Tromsø. Foreløpig er det ikke behov for varme skjerf i halsen, men så fint å vite at de er klar for bruk til de kalde dagene som kommer.
 
Ha en fortsatt fin søndagskveld!
 
 ~Berit~
 

3 kommentarer:

  1. Så utrolig deilige halsplagg du har laget. Det Hexaskjerfet så fantastisk mykt og godt ut. Er det langt? Jeg har kun kosa med og klemt på Hexa-garnet, og det er jo herlig mykt. Er for øyeblikket helt oppslukt i jakkeprosjektet mitt, og får ikke gjort noen verdens ting utenom det. Flott arbeid Berit!
    -Anne-

    SvarSlett
  2. Det finnes så mange kreative varianter av halser og sjal, men et godt gammeldags skjerf begynner å bli en skjeldenhet. Kanskje vi skal slå et slag for å få dette litt tilbake igjen :)
    Skjefet ditt så flott og mykt ut, og nydelig blåfarge. Men håper det blir en stund til du får brukt for det :)
    Ha en fin tirsdagskveld!
    Anette

    SvarSlett
  3. Har gledet meg til nye farger i Hexa! Fantastisk garn! Denne blåfargen er nydelig! Skjerfet ditt ble så fint! :)

    SvarSlett