fredag 19. april 2013

Sommerlig og småromantisk



Hver gang jeg endelig tror jeg skal få meg ett sjal i hvitt, blir det alltid justert til noe annet pga fargemangel i garnhylla. Men det gjør jo ingen verdens ting når man får god hjelp og veiledning av gode selgere☺
Så da ble det deilig lyseblått istedenfor, med "blonder" i natur og mellomblå. Mønsteret er fra Maskerader nr 22, fra Du Store Alpakka.


Sjalet er ikke så stort, ca 45 cm i høyden og ca 125 cm langt. Her kan man jo forstørre akkurat så mye man vil, men jeg syns det ble akkurat helt passe. Da jeg først så sjalet trodde jeg det var strikket, men neida, her måtte jeg nok frem med heklenåla. Det er heklet i luft-og fastmasker, og derfor ganske tett. Men likevel flott struktur og rutemønster.


Sjalet er heklet i "Tynn Alpakka", mens blondekanten er heklet i "Fin". Den ytterste heklekanten på blonden skulle hekles i samme farge som sjalet, men den ble bytta ut med naturfargen. Det ga sjalet et litt lysere preg. Nå er det allerede kjøpt inn garn til ett nytt sjal av denne typen, men med annen type garn, og kanskje tykkere krok...Da blir nok sjalet større og luftigere.


Det er alltid morsomt å komme i mål med nye ting. Man gjør seg opp en mening om dette er verdt å gjøre igjen, og av og til, når man ser på responsen fra de som får kjenne på og prøve, vet man at arbeidet var vellykket ♥

Ha ei fortreffelig helg!
-Anne-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar