torsdag 7. august 2014

Hermegås og bursdagsbarn

 
Hverdagen kom som et skudd!
Sommeren "herjer" ennå, og nå våkner forhåpentligvis søstrene fra den deilige dvalen vi har vært i. Jeg syntes sommertoppen Berit har strikket var så utrolig fin, og da gjør vi småsøstre som vi bruker; - vi hermer litt!
Resultatet mitt ble dette:
 
 
Strikket i Mandarin Medi farge 1002, og Cotton Lurex i Jeans farge. 
Ja, du kan se at det blå garnet glitrer!
Dette ble en veldig fin sommertopp! Tok meg den frihet og felle av til hals slik at den ble litt rundere i halsen. Og jeg har også strikket den litt lengere enn oppskriften sier.
 
 
Jenta i den stripete toppen har også denne sommeren hatt bursdag☺
 
Første garngave kom fra Berit,som atter en gang har fått med seg mine mumlinger om ; ..."Ååå, dette kunne jeg tenke meg å strikke..." I fjor fikk jeg garn fra Rowan til å strikke Maple-jakken fra Marie Wallin. I år ble det også garn fra Rowan, og med mønster til dette utrolig nydelige sjalet i Lace, av Lisa Richardson.
 
 
 
Dette blir litt av et kunststrikkprosjekt, men jeg tror det blir veldig moro å starte opp☺
Tusen takk til Berit
 
Så dukket det veldig overraskende opp bursdagspakke fra svigersøster på Askøy! Hun og familien har vært på ferie i Danmark og hva hadde vel ikke hun handlet til meg:
 
 
To deilige nøster med ullgarn fra Kauni☺
Har både lest og hørt om dette garnet, men aldri prøvd det.
Spennende og veldig gledelig! Tusen takk til svigersøster Berit
 
Nå må jeg ta meg tid til å sjekke alle de fine bloggene vi følger. Blir fint å se hva alle har pusla med i sommer og bli inspirert til høst og vinterstrikk.
 
Og god sommer videre
 
-Anne-
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Kjempefin topp du har strikket! Veldig kledelig til deg! :-)
    Så heldig du er som har fått så fine garngaver, kanskje får vi se de ferdige produktene etterhvert? ;-)

    SvarSlett
  2. Fin stripet sommertopp! Gratulerer med overstått bursdag! Fine gaver du har fått - perfekt til en som er strikkeglad:)

    SvarSlett
  3. For en fin sommertopp du har strikka dæ tante, også får æ vel gratulere litt her også :) God helg til dåkker alle sammen!

    SvarSlett
  4. Den sommertoppen er bare så fiin..Den er på listen hos meg :) Ha en fin uke, hilsen Beth

    SvarSlett