lørdag 13. oktober 2012

Farfars kofte


 Denne kofta har vært vår farfars. Farmor fikk en kollega av seg til å strikke den til han engang på 60-70 tallet.  Jeg husker jeg synes kofta var så fin, selv da jeg var tenåring. Det hendte jeg fikk låne den. Farmor synes det var stas at jeg likte den, og hun sa jeg skulle få den når tida var inne for det. Jeg vet ikke hvilket garn som er brukt - det er ganske mykt og glatt. Synes fargevalget er helt nydelig. Anne fant oppskrifta til kofta for noen år siden, og hun lagde den i helt andre farger.

-Berit-

Nydelig fargevalg

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, vakker kofte! Nå ble jeg litt usikker på om det er denne jeg har strikka, men det finner jeg jo fort ut... Utrolig fint arbeid, men vi er ikke så dårlige vi heller! Har vært å rota til oppe på overskrifta våres :-( Skal fikse når jeg får tid... Nå skal jeg i kirka å øve med sangforeninga. Konsert 7. Nov. Vi høres søs. <3

    SvarSlett
  2. Hei! Har samme kofte etter bestemora mi. Vet dere hvor jeg kan få tak i oppskrift?

    SvarSlett